Mensen kiezen vaker voor een wifi-repeater

Mensen kiezen vaker voor een wifi-repeater

20-09-2017
We stellen steeds hogere eisen aan internet. In de meeste gevallen gaat het dan om de internetsnelheid. Lang niet alle providers zijn in staat om supersnel internet te leveren. Het is ook zo dat nog niet overal in Nederland gebruik gemaakt kan worden van glasvezel, waardoor ook dit de snelheid van internet in de weg staat. Toch stellen we ook andere eisen aan internet, buiten een goede snelheid. Zo willen steeds meer mensen een breder bereik hebben als het om wifi gaat. We willen niet alleen overal in huis bereik hebben, maar bijvoorbeeld ook in de tuin.

XS4All geeft het internet zijn waarde terug

XS4All geeft het internet zijn waarde terug

06-09-2017
Kun jij je nog herinneren hoe spannend het in de jaren negentig was om het internet op te gaan? Om via je toetsenbord te kunnen ‘praten’ met bekenden en onbekenden via chatboxen en op MSN? Het lijkt een eeuwigheid geleden! Tegenwoordig nemen we internet voor lief en vaker zeuren we over hoe traag internet is of over storingen die plaatsvinden. Het lijkt wel alsof de wereld vergaat wanneer we een uur te maken hebben met een storing. XS4All heeft er genoeg van dat mensen de waarde van internet niet meer zien en zet zich daarom in om mensen weer bewust te maken van de kracht van internet.

Alles-in-1 pakketten zijn steeds meer in trek

Alles-in-1 pakketten zijn steeds meer in trek

06-09-2017
Steeds meer mensen kiezen voor een alles-in-1 pakket bij een provider. Hierbij gaat de aandacht voornamelijk uit naar de snelheid van het internet. Bij het internet vergelijken wordt er op de eerste plaats gekeken naar de internetsnelheid. Vervolgens kiezen de meeste mensen ervoor om de betreffende provider te controleren op hoeveelheid storingen per jaar. Het is namelijk zo dat de ene provider veel vaker storingen heeft dan de andere provider. XS4All en Telfort bijvoorbeeld aanzienlijk minder storingen dan Ziggo.

Katwijks bouwbedrijf ‘hakt’ internetkabel door

Katwijks bouwbedrijf ‘hakt’ internetkabel door

02-08-2017
In juli 2017 hebben meer dan 100 huishoudens in de Zuid-Hollandse badplaats Katwijk zonder internet, televisie of telefoon gezeten. De storing duurde maar liefst vijf dagen lang. De eerste twee dagen was het een groot raadsel voor de meeste providers waarom hun klanten zonder service zaten. Steeds meer mensen uit Katwijk meldden zich met een storing, maar bij de providers was helemaal geen storing te vinden. Wanneer een storing niet gevonden kan worden, dan kan deze vanzelfsprekend ook niet worden opgelost. Alleen KPN-klanten kregen van hun provider een noodoplossing om wel internet te kunnen gebruiken.

Wat kun je doen tegen gijzelsoftware?

Wat kun je doen tegen gijzelsoftware?

05-07-2017
Internet moet door de jaren heen steeds veiliger worden. Diverse internetproviders bieden al extra mogelijkheden binnen de abonnementen aan om jezelf beter te beschermen op het net. Toch zijn de meeste oplossingen niet bestand tegen de aanvallen die van zo’n groot formaat zijn als de gijzelsoftware. Ransomware kan zich eenvoudig via mailtjes verspreiden. In het geval van gijzelsoftware worden je bestanden versleuteld en moet je 300 euro betalen om deze weer vrij te laten geven. Betaal je niet snel genoeg? Dan moet je het dubbele betalen.

Prijsverhogingen internet zijn aangekondigd

Prijsverhogingen internet zijn aangekondigd

05-07-2017
Heb jij al een verhoging gezien op je internetfactuur? Per 1 juli 2017 zijn de prijzen van internet landelijk verhoogd. Er is slechts één provider onder de grootste providers te vinden die de prijzen niet verhoogt en dat is T-Mobile. Dit wil zeggen, deze provider heeft nog niet aangegeven dat er een prijsverhoging plaats zal vinden. De verwachting is dan ook dat de prijzen hier gelijk zullen blijven. Diverse andere grote internetproviders hebben wel verhogingen van internetprijzen bekend gemaakt. De verschillen zijn aanzienlijk.

Voorlichting over snel internet

Voorlichting over snel internet

02-06-2017
Snel internet is voor veel mensen van groot belang, maar nog lang niet voor iedereen. Mensen die slechts zelden gebruik maken van internet zijn dan ook niet zo gauw bereid om extra voor snel internet te betalen. Toch is dit wel nodig om in bepaalde gebieden in Nederland een glasvezelnetwerk aan te kunnen leggen.

KPN en Ziggo-Vodafone vegen kleine kabelbedrijven uit de weg

KPN en Ziggo-Vodafone vegen kleine kabelbedrijven uit de weg

28-04-2017
De kleinere kabelbedrijven vreesden er al een hele tijd voor, maar nu lijkt het er toch echt op dat de grootste partijen, KPN en Ziggo-Vodafone, de strijd op de markt gaan winnen. Deze twee grote spelers komen ineens met zoveel acties, extra programma’s en aanbiedingen dat de kleinere kabelbedrijven het niet meer bij kunnen houden. We hebben het dan voornamelijk over Kabelnoord, CAI Edam-Volendam, Delta/Zeelandnet en CAI Harderwijk. De kleinere partijen kunnen onmogelijk zenders gratis aanbieden die erg in trek zijn, zoals Ziggo-Vodafone nu gratis opties biedt op het gebied van Formule 1 binnen het eigen pakket. Hierdoor raken de kleinere ondernemingen steeds verder achterop.

Vóór 2020 ook snel internet op het platteland

Vóór 2020 ook snel internet op het platteland

28-04-2017
Veel mensen op het platteland moeten het nu nog doen met een vrij trage internetverbinding. In het buitengebied in het oosten gaat hier op korte termijn al verandering in komen. Het is namelijk zo dat Utrechtse Heuvelrug, Woudenberg en Renswoude een convenant hebben getekend met een internetprovider die bereid is om glasvezel te gaan realiseren in deze buitengebieden.

Alleen Solcon, Telfort en KPN zijn ‘eerlijk’

Alleen Solcon, Telfort en KPN zijn ‘eerlijk’

12-04-2017
De Consumentenbond is zacht gezegd niet blij met de manier waarop internetsnelheden worden gecommuniceerd naar de consumenten toe. We hebben inmiddels al ruim vier jaar te maken met de zogenaamde Gedragscode Transparantie Internetsnelheden. Volgens deze gedragscode moeten providers open en eerlijk zijn tegenover de consument over de internetsnelheden die zij mogen verwachten van hun provider.

KPN: 5G zal achterblijven in Nederland

KPN: 5G zal achterblijven in Nederland

12-04-2017
KPN heeft aangegeven dat Nederland te maken zal krijgen met een achterstand op het gebied van mobiel internet als er geen zaken gaan veranderen. Toen 4G internet nog in ontwikkeling was werd er ook al gewerkt aan 5G mogelijkheden. Internet moet immers altijd beter en sneller. Om dit 5G internet te kunnen realiseren is er een bepaalde frequentie nodig en deze frequentie is in Nederland niet beschikbaar. Het is er wel, maar het wordt bezet door de veiligheidsdiensten van ons land, waardoor er geen gebruik van kan worden gemaakt.

Te weinig scholen hebben glasvezel

Te weinig scholen hebben glasvezel

12-04-2017
Tegenwoordig wordt de beste internetverbinding gerealiseerd wanneer er gebruik wordt gemaakt van glasvezel. Kinderen op basisscholen moeten kunnen deelnemen aan het moderne onderwijs en hier is een goede internetverbinding voor nodig. Helaas is het zo dat een groot deel van de basisscholen geen glasvezel heeft en hierdoor te maken heeft met een slechte internetverbinding.

Meer providers moeten snel internet gaan bieden

Meer providers moeten snel internet gaan bieden

12-04-2017
Snel internet is nog altijd schaars. Er kan worden gesproken van snel internet wanneer er een internetsnelheid bestaat van minimaal 30 megabit per seconde (Mbps). Verreweg de meeste providers van alles-in-1 pakketten zijn (nog) niet in staat om dit te bieden aan de klanten. Dit zorgt ervoor dat mensen die snel internet willen, of echt nodig hebben, slechts de keuze hebben uit enkele aanbieders. Daarnaast zijn er plaatsen in Nederland waar een dergelijke internetsnelheid door geen enkele internetprovider kan worden aangeboden.

Consumentenbond maakt beste alles-in-1 provider bekend

Consumentenbond maakt beste alles-in-1 provider bekend

09-04-2017
De consumentenbond heeft de beoordelingen over de kwaliteit van alles-in-1 providers weer opgeteld om zo tot de conclusie te komen dat XS4ALL Glasvezel op dit moment het best presteert. De beoordelingen werden door ongeveer elfduizend consumenten gegeven in het derde kwartaal van 2016.