KPN klanten steeds duurder uit voor vast internet

KPN klanten steeds duurder uit voor vast internet

31-10-2019
KPN klanten klagen de laatste tijd steen en been. Waarom? Omdat de prijzen voor vast internet steeds hoger worden. De internetprovider heeft zelf de kwartaalcijfers gepresenteerd en hieruit kan worden geconcludeerd dat de KPN klanten inderdaad steeds meer gaan betalen. In een jaar tijd zijn de KPN klanten namelijk gemiddeld 3 euro per maand omhoog gegaan met hun prijs voor vast internet.

Glasvezel internet of toch regulier internet?

Glasvezel internet of toch regulier internet?

01-10-2019
Glasvezel internet wordt steeds verder uitgerold en steeds meer mensen kiezen voor glasvezel internet in plaats van voor regulier internet. Hier zijn meerdere redenen voor te noemen. Wil jij een keuze gaan maken tussen glasvezel of regulier internet, dan is het aan te raden om te kiezen voor glasvezel internet. Wij geven je hier drie goede redenen voor.

XS4All moet blijven volgens de ondernemingsraad

XS4All moet blijven volgens de ondernemingsraad

01-10-2019
XS4All moet blijven! We hebben het de afgelopen maanden door veel partijen horen roepen, voornamelijk ook door de klanten van XS4All, waarvan een groot deel aangeeft niet automatisch bij KPN te willen belanden. Nu is er een andere partij opgestaan. XS4All moet blijven volgens de ondernemingsraad van XS4All. Het verschil met de consument is wel dat de ondernemingsraad grof geschut inzet.

XS4All verdwijnt op korte termijn

XS4All verdwijnt op korte termijn

06-08-2019
XS4All verdwijnt al op korte termijn. KPN is al een tijdje bezig om alle dochterondernemingen op te nemen in het eigen bedrijf. Zo konden we eerder al melden dat Telfort definitief is verdwenen. De Telfort klanten zijn automatisch naar KPN overgezet, maar hebben uiteraard wel de mogelijkheid gehad om over te stappen. Nu is het al vrij snel de beurt aan XS4All. In augustus 2019 begint KPN met het integreren van alle afdelingen van XS4All en XS4All verdwijnt naar verwachting helemaal in 2020. Het bedrijf werd in 1998 door KPN overgenomen.

Word of Mouth scores zijn verrassend

Word of Mouth scores zijn verrassend

06-08-2019
De Word of Mouth scores, ook wel de WoM-scores, zijn weer bekend gemaakt door Telecompaper. Mocht je niet bekend zijn met deze scores: het gaat om de mate waarin een provider van triple-play door de eigen klanten wordt aanbevolen. De ranking laat dus zien in hoeverre eigen klanten van providers tevreden zijn over de geboden service van de alles-in-1 aanbieders. Het lijkt erop dat het verdwijnen van de dochterondernemingen van KPN een aardige rol speelt in de Word of Mouth scores.

Internetprovider kiezen op basis van verbinding

Internetprovider kiezen op basis van verbinding

04-07-2019
Een internetprovider kiezen is niet eenvoudig. Er zijn erg veel providers beschikbaar en je wilt zeker zijn dat een provider goed bij jouw behoeften past. Zo wil je natuurlijk kunnen rekenen op betrouwbaar internet, op een goede internetsnelheid en op een prijs die goed binnen je budget past. Je kunt een provider kiezen op basis van diverse eisen die je stelt, waaronder ook de verbinding die geboden wordt. Hieronder vind je de drie beschikbare verbindingen.

Sneller internet door Starlink satellieten

Sneller internet door Starlink satellieten

04-06-2019
Sneller internet is iets dat we natuurlijk allemaal willen. Daar wordt ook hard aan gewerkt, op wereldwijd niveau, maar dit hebben we lang niet altijd zo in de gaten. Het is dan ook zo dat er veel achter de schermen gebeurt. Veel mensen hebben in de laatste week van mei wel letterlijk kunnen zien dat er aan sneller internet wordt gewerkt. De meesten hadden alleen geen idee dat wat zij zagen iets te maken had met het realiseren van sneller internet.

Telfort internet vliegt eruit: wat zijn de alternatieven?

Telfort internet vliegt eruit: wat zijn de alternatieven?

04-06-2019
Telfort internet is niet meer. Vorig jaar al maakte KPN bekend dat meerdere dochterondernemingen zullen gaan verdwijnen. Telfort heeft blijkbaar als eerst op de lijst gestaan, want sinds mei 2019 kun je geen nieuw abonnement voor Telfort internet meer afsluiten. De Telfort webwinkel en de 29 fysieke winkels zijn inmiddels ook gesloten.

Goedkoop internet is niet aantrekkelijk

Goedkoop internet is niet aantrekkelijk

08-05-2019
Goedkoop internet is tegenwoordig helemaal niet meer zo aantrekkelijk als de meeste providers denken. Dit klinkt misschien vreemd, maar er zit zeker wel een logica achter. We hebben een aardig lange tijd achter de rug waarin providers vooral de prijsstrijd met elkaar aan gingen. Fantastisch natuurlijk, want goedkoop internet kwam steeds meer binnen handbereik. Hier zat echter wel een nadeel aan, namelijk achteruitgang in de service en de kwaliteit. Hierdoor gaan consumenten nu meer focussen op de kwaliteit dan op de prijs.

Goedkoopste alles in 1 pakket voor sportliefhebbers

Goedkoopste alles in 1 pakket voor sportliefhebbers

04-06-2019
Het goedkoopste alles in 1 pakket is niet standaard. In de basis moeten we er rekening mee houden dat televisie kijken gewoonweg steeds prijziger wordt. Dit geldt zo bij alle providers. Het is dan ook zo dat steeds minder mensen televisie kijken en steeds meer mensen online kijken. Veel mensen willen wel genieten van sportabonnementen bij hun alles in 1 pakket en daar valt zeker wel goed op te vergelijken. Het goedkoopste alles in 1 pakket voor sportliefhebbers wordt dus vooral gebaseerd op de prijs van de extra zenderpakketten.

Internet vergelijken doe je het best onafhankelijk

Internet vergelijken doe je het best onafhankelijk

08-04-2019
Internet vergelijken doet iedereen natuurlijk op de eigen manier. In de praktijk kun je in principe op twee manieren te werk gaan. Je kunt zelf naar de websites van alle aanbieders gaan om te zien waar jij de goedkoopste deal kunt krijgen, maar je kunt ook gebruik maken van een vergelijkingssite. Deze vergelijkingssites voor het vergelijken van internet zijn er weer in meerdere varianten.

XS4All klanten komen in opstand tegen KPN

XS4All klanten komen in opstand tegen KPN

14-02-2019
KPN heeft bekend gemaakt dat meerdere dochterbedrijven zullen gaan verdwijnen in de nabije toekomst. Zo moet Yes Telecom geschrapt worden en ook Telfort moet eraan geloven. De klanten van deze twee bedrijven lijken het allemaal wel goed te vinden. Bij XS4All is dit een ander verhaal. Direct nadat KPN bekend maakte dat ook XS4All geschrapt zal worden kwamen de klanten van deze provider in opstand.

Let op spookfacturen van Vodafone

Let op spookfacturen van Vodafone

14-02-2019
Vodafone heeft te maken met een vervelend probleem. Er worden namelijk behoorlijk wat spookfacturen verstuurd naar klanten van Vodafone. Het doel van de spookfacturen is niet alleen om een leuk extra centje te ontvangen door middel van oplichting, maar middels deze spookfacturen proberen de oplichters ook de persoonlijke accountgegevens van Vodafone klanten op de kop te tikken. Dit heeft vanzelfsprekend vervelende gevolgen voor de klanten van Vodafone.

Eerste 5G verbinding in Amsterdam Zuidoost

Eerste 5G verbinding in Amsterdam Zuidoost

17-01-2019
Op de Arenaboulevard en bij de Arena zijn tests uitgevoerd om een 5G verbinding te realiseren. Er is snel internet nodig om het EK een stuk soepeler te laten verlopen in 2020. Er worden dan ook in Amsterdam wedstrijden gespeeld en het snelle internet moet tegen die tijd actief zijn om de veiligheid te verbeteren en de wachttijden te beperken. In 2019 moet het snellere internet al beschikbaar zijn bij de Arena en op de Arenaboulevard, waarna het vrijwel direct ook beschikbaar is voor de consumenten die woonachtig zijn in de Amsterdam Zuidoost.

Hoe belangrijk is de klantenservice van internetproviders?

Hoe belangrijk is de klantenservice van internetproviders?

01-11-2018
Als je internet hebt, of een alles-in-1 pakket van een provider, dan heb je over het algemeen niet veel meer met je provider te maken. Alles werkt, dus je hebt de klantenservice helemaal nergens voor nodig. Tot het moment dat je te maken krijgt met een langdurige storing of een defect modem. Dan moet je toch kunnen rekenen op een goede klantenservice. Hoe belangrijk is die klantenservice eigenlijk voor de klanten?