31-10-2019
KPN klanten steeds duurder uit voor vast internet

KPN klanten klagen de laatste tijd steen en been. Waarom? Omdat de prijzen voor vast internet steeds hoger worden. De internetprovider heeft zelf de kwartaalcijfers gepresenteerd en hieruit kan worden geconcludeerd dat de KPN klanten inderdaad steeds meer gaan betalen. In een jaar tijd zijn de KPN klanten namelijk gemiddeld 3 euro per maand omhoog gegaan met hun prijs voor vast internet.

36 euro per jaar omhoog voor KPN klanten

Een tariefverhoging voor vast internet van 3 euro per maand lijkt misschien niet zo heel veel, maar uiteindelijk hebben we het wel over een extra uitgave van 36 euro per jaar. Dit schiet bij veel KPN klanten in het verkeerde keelgat, vooral omdat niet alle tarieven van KPM omhoog gaan. Het blijkt namelijk dat de gemiddelde prijs voor een KPN mobiel abonnement gelijk is gebleven in hetzelfde jaar tijd. De klanten die gebruik maken van vast internet voelen zich door KPN benadeeld.

Meer KPN klanten combineren services

De cijfers geven ook aan dat steeds meer klanten van KPN kiezen voor een combinatie van services. Zo blijkt dat meer klanten ervoor kiezen om zowel de mobiele als de vaste diensten af te nemen bij KPN. Maar liefst 1,4 miljoen KPN klanten hebben deze combinatie inmiddels gemaakt. De provider heeft ook aangegeven dat er per huishouden gemiddeld 1,6 simkaart van de provider aanwezig is. Bijna 50 procent van alle KPN klanten heeft een mobiel abonnement van KPN. Hier staat wel tegenover dat er minder nieuwe klanten aankloppen bij KPN, waardoor zeker niet alle cijfers even positief zijn. Zo kan ook worden vastgesteld dat er veel klanten verdwijnen uit het klantenbestand van KPN.

Grote groep vertrekkende KPN klanten

KPN heeft nog een aardig groot klantenbestand. We hebben het immers over één van de grootste providers van Nederland. Toch kan er ook worden geconstateerd dat er veel klanten vertrekken bij de provider. In een kwartaal tijd vertrekken er gemiddeld tussen de 50.000 en 65.000 KPN klanten. Zij stappen over naar een andere provider. KPN geeft aan dat een deel van de klanten inderdaad overstapt door de (stijgende) prijzen van de provider.

Ben jij één van de KPN klanten die wil overstappen?

Een deel van de KPN klanten wil overstappen en zij zoeken naar de beste provider om zich bij aan te sluiten. Het is niet eenvoudig om zelf uit te zoeken welke provider nu echt het best bij je past. Wij helpen je hier graag bij. Je kunt bij ons eenvoudig online de diverse internetproviders vergelijken.